2019SURCAS
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研究者の詳細情報・研究成果は信州大学学術オンラインシステム「SOAR」でもご覧いただけます。For more details, please visit Shinshu University academic system“SOAR”http://www.shinshu-u.ac.jp/soar4職  名  航空機システム共同研究講座特任教授/博士(工学)/航空機システム副部門長研究分野  センサ/アクチュエータ工学研究テーマ  航空機用非接触ブレーキ(磁性粘性流体ブレーキ/ 渦電流方式ブレーキ、渦電流ブレーキにおける電力回生 と蓄電システム)の開発、航空機用透過型油量計の 開発、静電式/磁気式レゾル バの開発Position    Special Appointed Professor (Aircraft Systems Laboratory), Doctor of Engineering, Deputy Chief of the Aircraft Systems Group Research Field Sensors and ActuatorsResearch Theme Development of Non-Contact Brake for Aircraft (Magneto-Rheological Fluid brake / Eddy Current Brake, Power Regeneration and Storage Systems in Eddy Current Brake), Development of Transmission Type Fuel Gauging Sensor for Aircrafts, Development of Electrostatic and Magnetic Resolvers   菊池 良巳KIKUCHI Yoshimi職  名  学術研究院教授(工学系)/博士(工学)/人材育成部門長を兼務研究分野  精密工学研究テーマ  圧電式ジャークセンサとその応用、インパクトダンパによる変位拡大機構の高速定、PZTセラミクスのフレクソエレクトリック効果に関 する研究、圧電アクチュエータの荷重下の特性に関する研究、ジャークセンサによる転がり軸 受の損傷診 断に関する研究Position    Academic Assembly Professor, Doctor of Engineering, Concurrently Chief of the Young Human Resource Development Group Research Field Precision EngineeringResearch Theme Piezoelectric Jerk Sensor and its Application, Impact Damper for Displacement Amplification Mechanism, Study on Flexoelectric effect for PZT Ceramics, Study on the Behavior of Piezoelectric Actuator under Loaded Condition, Diagnosis of Failure in Rolling Bearings Using the Jerk Sensor. 辺見 信彦HENMI Nobuhiko職  名   学術研究院教授(工学系)/博士(工学)研究分野   流体工学(乱流・流れの安定性)研究テーマ  流れの制御、流体センサの開発、乱流、流れの層 流から乱流への遷移Position    Academic Assembly Professor, Doctor of EngineeringResearch field Fluid DynamicsResearch Theme Flow control, Flow sensors, Turbulence, Laminar turbulent transition  松原 雅春MATSUBARA Masaharu職  名  特任教授(工学部)/工学博士研究分野  磁気応用工学、センサ/アクチュエータ工学研究テーマ  渦電流ブレーキにおける電力回生と蓄電システム、磁気アクチュエータ、リニアヱータの高性能化に関する研究、トルクヒンサ , 回転角センサなどPosition    Special Appointed Professor (Faculty of Engineering), Doctor of Engineering Research Field Magnetics, Sensors and Actuators Research Theme Power Regeneration and Storage System in Eddy Current Brake, Improvement in Performance of Magnetic Actuator, Linear Motor, Torque Sensor, Rotation Angle Sensor and so on. 脇若 弘之WAKIWAKA Hiroyuki職  名  学術研究院准教授(工学系)/博士(工学)/宇宙システム部門を兼任研究分野  航空宇宙工学、機械力学・制御、機械材料・材料力学研究テーマ  航空宇宙システム用複合材構造の最適設計、 ヘルスモニタリング、形状・振動制御、などPosition    Academic Assembly Associate Professor, Doctor of Engineering, Concurrently with the Space Systems GroupResearch Field Aerospace Engineering, Dynamics/Control, Structural Mechanics, Strength of Materials, Machine DynamicsResearch Theme Optimum Design, Health Monitoring and Shape/Vibration Control of Composite Structures for Aerospace Systems  亀山 正樹KAMEYAMA Masaki磁性粘性流体/うず電流ハイブリッドブレーキの研究開発R&D of hybrid brake system with magneto-rheological brake and eddy current brake航空機燃料タンク用防爆型非接触油量計システムの研究開発R&D of explosion-proof non-contact oil level measuring system used in fuel tank for aircraft

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