工学部 研究紹介2018
133/148

Studyingthesuccessesandfailuresofresearchingroups,withmenandwomenfromvariouscountrieshelpsstudentsdevelopstrongprofessionalcommunicationskills.Learningwhatittakestoactually“show”anaudiencethatanengineeringsolutionworks.ThestudentsintheKawamotoLaboratoryworkondevelopingimportantprofessionalcommunicationskillsbyconstructivelyevaluatingthesuccessesandfailuresoftheirresearchworkasmuchaspossibleduringtheschoolyearwiththeircolleagues.TheirtopicsofstudyrangefromITapplicationstosupportEnglisheducationinsideandoutsideoftheclassroomtoinvestigationsofthedesign/developmentchallengesofcyberphysicalsystemsforimprovingtheconditionoflifeinthecommunitiesandsocietyaroundthem.WithmoreandmorestudentseagerandwillingtodoworkinEnglishtolearnitratherthanlearnEnglishtodowork,therewillbegreateropportunitiesforresearchdiscussionsandcollaborationsoutsideofthelaboratory,outsideoftheuniversitythatwillpreparestudentsfortheworkforceevenoutsideofJapan.Byemphasizingthedevelopmentofprofessionalcommunicationskillsthroughouttheresearchprocess,graduatesentertheworkforcewithversatileskillsinadaptingtheirworkdiscussionswithdifferentcolleagues,audiences,clients,etc.PaulineN.Kawamoto(A.P)hasbeenonthefacultyattheNagano-EngineeringCampussince1996.Developing professional communication skills in engineering students研究シーズ共同研究・外部資⾦獲得実績社会貢献実績研究キーワードDevelopmentofprofessionalcommunicationskills,formalizationandverificationofsoftware/hardwaresystems•コミュニケーションスキルの学習支援•ソフトウェア・ハードウェアシステム設計ツールの開発•ペトリネット理論を活用したソフトウェア・ハードウェアの形式化と機械検証•国際発表技術学習のためのマルチメディアを利用した教材開発と効果(科研費基盤研究C)•ペトリネットによるCAIソフトウェア開発ツール(科研費若手研究B)IEEEProfessionalCommunicationSociety,JapanChapterChair長野県長野高等学校スーパーグローバルハイスクール(SGH)活動の支援TechnicalSymposiumandGeneralAssemblyofMizarJAPAN(TSGA),実行委員研究から広がる未来卒業後の未来像⼯学基礎部⾨カワモト研究室【先生の学問へのきっかけ】131

元のページ  ../index.html#133

このブックを見る